HANDELSBETINGELSER

Returregler

Du skal pakke varen forsvarligt ind sammen med retursedlen og sende pakken retur til os uden unødig forsinkelse og den skal være os i hænde senest 14 dage efter du har henvendt dig til os.

Vær opmærksom på at du selv skal betale fragtprisen, når du sender varen retur til os.
Returvarer skal sendes direkte til vores adresse:

Firkantt
Dronningensgade 104, st tv

7000 Fredericia

Vi anbefaler at varerne sendes retur som pakke og ikke som B-brev (Post Danmark*)

*Post Danmark udbyder B-brev, som portotakst og hvis du vælger at sende retur som B-brev, skal du være opmærksom på, at hvis din vare går tabt hos Post Danmark, er det dit eget ansvar. Vi giver ikke pengene tilbage for varen, før den er “fundet” igen.

Når varen først er leveret hos dig, så bærer du risikoen for varens stand fra det tidspunkt varen bliver leveret hos dig.

Varens stand ved returnering

Med varens stand menes der at varen ikke må have været udsat for anden håndtering end det, den skal bruges til. Det vil sige at du er ansvarlig for at varen er i samme stand ved returnering, som da du modtog den.

Du hæfter for varens værdi og eventuel forringelse, hvis varen har været udsat for anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at bestemme varens art, egenskaber og den måde den skal bruges på. Du må derfor kun prøve varen på, ligesom du ville gøre det, hvis du går i en fysisk butik og prøver tøj.

En vare betegnes som brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis dette er tilfældet ved et fortrydelseskøb, vil du få en del eller ingenting tilbagebetalt.

Vi vil gerne kunne sælge vores returvarer videre til andre kunder og vi opfordrer derfor til at du vil behandle varen, som du vil modtage den.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Vi refunderer naturligvis hele beløbet på den eller de varer der sendes retur, hvis reglerne for varens stand er overholdt. Hvis der bliver vurderet at varens handelsmæssige værdi er forringet til videresalg, fratrækkes dette af købsbeløbet.

Er der ingen værdiforringelse, anser vi det for at være et almindeligt fortrydelseskøb og vi refunderer beløbet til det betalingsmiddel, som der er betalt med. Dette gælder hvis returvaren er os i hænde uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dag du har henvendt dig til os om dit fortrydelseskøb.

Når vi har modtaget din returvare kan der gå 2-4 hverdage, før du modtager tilbagebetalingen for din vare.

Konkurrencer

Ved deltagelse af konkurrencer på Facebook og Instagram om varer eller gavekort kan varen eller gavekortet ikke ombyttes til kontanter eller anden vare.

Vi vil selvfølgelig altid forsøge at være behjælpelige med at få den rigtige størrelse af den vare der er vundet, men vi bytter ikke til anden vare eller kontanter.

Varer der bliver købt med vundne gavekort kan heller ikke ombyttes til kontanter, disse varer kan derimod byttes til anden vare, hvis første køb ikke synes at være tilfredsstillende. Hvis købets beløb er højere end det vundne gavekorts værdi, udbetaler vi selvfølgelig differencen ved returnering og ombytning af vare, som er købt med et gavekort vundet på Facebook eller Instagram. 

Reklamation

Ifølge købelovens mangelregler har du ret til 24 måneders (2 års) reklamationsret fra købsdagen. Dette giver ret til at få varen repareret eller byttet. Kan varen ikke repareres eller byttes til en ny varer, giver vi pengene retur eller du kan få et afslag i prisen, afhængig af fejl og situation.

Reklamationsretten gælder hvis fejlen på varen er en fabriksfejl, det betyder at det skal være en fejl, som har betydning for brugen af varen. Derfor er det også et krav at fejlen skal være reklamationsberettiget og at varen ikke har være udsat for fejlagtigt brug eller anden skadevoldende adfærd.

Ved samme lejlighed skal vi i Firkantt gøre opmærksom på at slitage ikke må forveksles med reklamation.

Firkantt foretager selv vurderingen om en vare er reklamationsberettiget.

Ved en godkendt reklamation, står Firkantt naturligvis for fragtomkostningerne og det er derfor vigtigt at du tager kontakt til os, så vi kan sende en returlabel til dig.

OBS! Benytter du porto andetsteds fra til din reklamationsforsendelse, refunderer vi ikke forsendelsesprisen. Det er derfor vigtigt at du henvender dig til os, så vi kan sende en returlabel til dig.

Når du udfylder vores returseddel er det vigtigt at du oplyser om problemet i detaljer og husk at vedlægge retursedlen i pakken, når du sender retur.

Skulle er opstå spørgsmål til din returvare/reklamation er du altid velkommen til at tage kontakt til os på følgende:

Email: sp@firkantt.dk

Vores facebookside: https://www.facebook.com/www.firkantt.dk/

Persondatapolitik hos Firkantt.dk
Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Firkantt.dk
Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.
Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.
Oplysninger vi indsamler
Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services.
Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leveringsadresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalingsoplysninger.
Firkantt.dk indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende:
– Når du besøger vores webshop
– Når du gennemfører et køb af vores produkter
– Når du opretter en kundekonto
– Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev
– Når du anmelder vores hjemmeside
– Når du sender os spørgsmål, reklamationer eller feedback

Den dataansvarlige
Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på www.Firkantt.dk er Firkantt, Dronningensgade 104, st tv, 7000 Fredericia, CVR. 36212527
Behandlingsgrundlag og formål
Dine almindelige kontaktoplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leveringsbekræftelse.
Når du betaler for dit produkt indsamler vi dit navn, dine kortdata og IP-adresse. De oplysninger, der indsamles i forbindelse med betalingstransaktionen, anvendes og gemmes kun til betalingsafvikling og opfyldelse af den indgåede aftale.

Hvis du under registreringsprocessen eller på vores webshop har givet os dit samtykke hertil, bruger vi din e-mailadresse til udsendelse af et nyhedsbrev. Du kan til enhver tid til- og afmelde dig nyhedsbrevet. Alle nyhedsbreve indeholder også et link til afmelding. Hvis behandling af persondata er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde samtykket.

Hvis du ikke ønsker at opgive de persondata, som er påkrævet for at gennemføre et køb af et produkt, vil du desværre ikke have mulighed for at gennemføre et køb i vores webshop.

Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 1 år efter, at du har modtaget din vare.

Andre modtagere af personoplysninger

Vi sælger ikke dine persondata til tredjemand, og vi overfører ikke dine persondata til tredjelande.

Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til vores fragtfirma, PostNord med henblik på levering af din ordre.

Vi har vores webshop og betalingssystem gennem Nets, som fungerer som vores databehandler. Alle persondata som du oplyser ved betaling af dit køb vil blive opbevaret i Nets datacentre.

Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Dine rettigheder
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:
• At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
• At få slettet persondata
Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse Kontakt@firkantt.dk